Nyomtatószerver
A nyomtatószerver kifejezéssel főleg a vállalati szférában találkozunk. Így több nyomtatót csatlakoztathat egy helyi hálózathoz. Ha az irodák között kell kezelnie a nyomtatási feladatokat, a nyomtatószerverek nagyon hasznos eszközök. Természetesen felhasználásuk otthoni környezetben is lehetséges. Ha a nyomtató vagy bármilyen multifunkciós készülék egyetlen számítógéphez csatlakozik, annak teljesítménye csökkenhet. Ennek, vagy akár a számítógép meghibásodásának megelőzésére jó megoldás az a nyomtatószerver, amely lehetővé teszi a kapcsolatokat más eszközökről. Ma természetesen megoldható egy ilyen helyzet úgy is, hogy vezeték nélkül csatlakozunk a mobileszközökről a nyomtatókhoz vagy közvetlenül a felhőszolgáltatásokból bármely eszközről, amelyhez hozzáférünk. Ennek ellenére úgy döntöttünk, hogy teszteljük, hogyan működik ez a módszer ma. Néhány nyomtató már rendelkezik beépített nyomtatószerverrel. A második lehetőség egy külső nyomtatószerver eszköz használata. Számos csatlakozási lehetőséget kínál, például BLE, NFC, Wireless.
A nyomtatószerver beállítása
A nyomtatószerver beállításai alapvetően csak kevésbé különböznek a különböző eszközök és nyomtatók esetében. A nyomtatószervert közvetlenül a számítógépen is fel lehet állítani a hálózaton keresztüli MF illesztőprogram segítségével. Be kell állítania egy számítógépet a hálózaton nyomtatószerverként, a beállításokban meg kell adnia a nyomtatómegosztást. Az első lépés egy rendszergazdai fiókkal történő bejelentkezés a számítógépre. Szükség esetén telepítse a nyomtatószerver illesztőprogramját és az ügyfélszámítógépeket a hálózaton keresztül.
1. Nyissa meg a beállítások mappát
2. Kattintson az Eszközök elemre
3. Válassza ki a nyomtatókat és a szkennereket
4. Válassza ki a megosztani kívánt nyomtatót
5. Kattintson a Kezelés elemre
6. Kattintson a nyomtató tulajdonságaira
7. Válassza a nyomtató megosztását
8. Ellenőrizze a nyomtató megosztásának lehetőségeit
9. Írja be saját leírását (vagy hagyja az alapértelmezett értéket) a megosztás neve mezőbe
10. Kattintson a megerősítés gombra
11. OK
Az eljárás befejezése után a kiválasztott nyomtató hozzáférhető annak a hálózatnak a felhasználói számára, amelyhez a számítógép csatlakozik. Ezután csatlakoztathatja az eszközöket a megosztott nyomtatóhoz.
Az eszköz csatlakoztatása megosztott nyomtatóhoz
Kövesse ezeket a lépéseket számítógépén vagy más laptopján:
1. Nyissa meg a beállításokat
2. Kattintson az Eszközök elemre
3. Válassza ki a nyomtatókat és a szkennereket
4. Kattintson a Nyomtató vagy szkenner hozzáadása elemre
5. Válassza ki a készülékről hozzáadni kívánt nyomtatót
6. Válassza ki a megosztott nyomtatót név szerint
7. Írja be a nyomtató helyének elérési útját
Meg kell változtatnia a számítógép IP-címét (számítógép neve), és meg kell osztania a csatlakoztatott nyomtató nevét. A gombbal böngészheti a megosztott nyomtató keresését is. Ezután kattintson a Tovább gombra, és az illesztőprogram telepítsére. Ezután nyomja meg a tovább , majd pedig a szerkesztés gombot. Ha elkészült, sikeresen elküldheti a nyomtatási feladatokat egy hálózati nyomtatóra.
Az elavultabb operációs rendszerrel rendelkező számítógépek, például a Windows 10 esetében ezeket a lépéseket közvetlenül az eszköz és a nyomtató menü vezérlőpultjáról érheti el. Kattintson a Nyomtató hozzáadása elemre, hogy kiválassza a hozzáadni kívánt nyomtatót a listából. A rendszer keresni kezd. Ezután válassza ki a megosztott nyomtatót név szerint, és írja be a hely elérési útját. Az eljárás többi része megegyezik a Windows 10 operációs rendszerével. Minden felhasználó képes lesz nyomtatni megosztott nyomtatóról, ha a nyomtatót megosztó számítógép (eszköz) be van kapcsolva és csatlakozik a hálózathoz. A nyomtatás kikapcsolt állapotban vagy alvó üzemmódban nem lehetséges.
Ha olyan nyomtatószerver eszközt csatlakoztat, amely még mindig elérhető a különböző nyomtatógyártóktól, kövesse a gyártó utasításait. Ez lépésről lépésre vezet a sikeres beállításhoz.