Tonerek és tintapatronok

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Irodaszerek és iskola
IT és Elektronika

Igény szerinti nyomtatás kontra digitális termékek: Modern megoldás kreatív vállalkozók számára

Igény szerinti nyomtatás – Az igény szerinti nyomtatás (POD) és a digitális termékek népszerű lehetőségek azon kreatívok és vállalkozók számára, akik online árukat szeretnének értékesíteni, de több szempontból is különböznek egymástól. Mi a különbség a két lehetőség között, és melyiket válassza vállalkozása számára? Először is foglaljunk össze néhány tényt.

Mik azok a print on demand termékek?

Igény szerinti nyomtatás (POD) alapvetően egy olyan üzleti modell, amelyben az eladók készletek nélkül adhatnak el termékeket, és igény szerint nyomtathatják ki termékeiket. Bár az igény szerint nyomtatható termékek továbbra is fizikai termékek, az eladóknak nem kell a gyártással vagy a fizikai készlet kezelésével foglalkozniuk. Ha fizikai igény szerinti nyomtatásra van szüksége, eladóként csak egy digitális tervfájlt kell létrehoznia. Az igény szerinti nyomtatás beszállítói átveszik ezeket a digitális fájlokat, kinyomtatják a termékekre, majd becsomagolják és eljuttatják az ügyfelekhez. Az egyedi nyomtatott termékek lehetnek promóciós termékek, például bögrék, párnák, pólók, kapucnis pulóverek és egyebek. Sok kiadó POD-ot is használ könyvekhez, katalógusokhoz és marketing prospektusokhoz.

 

forrás: canva

Mik azok a digitális termékek?

Ahelyett, hogy digitális fájlokat használna és nyomtatna egy fizikai termékre, amelyet ugyanúgy értékesítenek, mint az igény szerinti nyomtatást, csak digitális fájlokat vagy bármilyen terméket értékesíthet digitális formátumban. Eladóként küldeményeit elektronikusan, e-mailben vagy letöltési linkeken keresztül kézbesítheti. Néhány példa a digitális termékekre: e-könyvek, szoftverek, online tanfolyamok, zene, digitális művészet stb.

 

forrás: canva

Gyors összehasonlítás: igény szerinti nyomtatás és digitális termékek 

Termék minősége

Az igény szerinti nyomtatásnak és a digitális termékeknek van egy előnye: mindkettő mentesíti a fizikai termék kezelésének terhét. Ennek ellenére csak a digitális termékek tudnak elterelődni a fizikai termékek problémáitól. Másrészt az igény szerinti nyomtatás továbbra is kockázatokat rejt magában a fizikai termékek minőségét illetően.

Például a fizikai igény szerinti nyomtatási termékei hibákat tartalmazhatnak. Legyen szó gyártásról vagy szállításról, továbbra is vállalnia kell a felelősséget, és kezelnie kell a termékek visszatérítését és visszaküldését.

Ezzel szemben a digitális termékek végtelenül sokszorosíthatók minőségi inkonzisztencia nélkül. Ráadásul a digitális termékek könnyebben javíthatók meghibásodások és hibák esetén.

Idő

A digitális termékek másik előnye, hogy nem vesz igénybe időt a sokszorosításuk. Bár a kezdeti létrehozás időigényes lehet, a termékek sokszorosítása és kézbesítése mindössze másodperceket vesz igénybe. Másrészt az igény szerint nyomtatható termékeket csak igény szerint nyomtatják, és bizonyos időbe telik, amíg elérik az ügyfeleket.

Elosztás

Az igény szerinti nyomtatási beszállítók a gyártás gondozásán túl a szállítást is biztosítják. A nyomtatott termékeket megfelelően becsomagolják, majd a fuvarozókhoz kerülnek. Annak érdekében, hogy az eladók szorosan nyomon tudják követni a szállítási folyamatot, sok igény szerinti nyomtatási beszállító frissíti a rendelés állapotát, és minden egyes csomaghoz nyomkövetési kódot ad meg.

A digitális termékek forgalmazása sokkal egyszerűbb, automatizálható és teljesen online kézbesíthető. Az ügyfelek általában közvetlenül a fizetés után kapják meg vásárlásaikat, akár letöltési linkeken, akár e-mailen keresztül, vagy egy digitális platformon keresztül.

Költségek

Az igény szerint nyomtatható termékek drágábbak, mint a digitális termékek. A nyomtatási költségek hozzáadódnak a gyártási költségekhez. Igény szerinti nyomtatás és digitális termékek értékesítéséhez az eladóknak előzetes költségeket kell befektetniük a digitális tervek létrehozásához szükséges eszközök és erőforrások vásárlásába. Az ügyfelek vonzásának következő lépése a hirdetési erőfeszítésekbe való befektetés. Ez magában foglalhatja a fizetős eszközöket, a webhelyoptimalizálást vagy más közösségi marketingtevékenységet. A digitális termékek végtelenül sokszorosíthatók az ár növelése nélkül. Egy digitális fájlt ezerszer eladhat, de az ár ugyanaz marad. 

Nyereség

Hogyan viszonyul ez a digitális és az igény szerinti termékek költség-haszon arányához:

A digitális termékek általában alacsonyabb áron érhetők el, mint a fizikai igény szerinti nyomtatási termékek. Az előállítás azonban sokkal kevesebbe kerül, arról nem is beszélve, hogy a költségek változatlanok maradnak az értékesítési mennyiségtől függetlenül. Ez azt jelenti, hogy minél többet ad el, annál magasabb lesz a haszonkulcs.

Igény szerinti nyomtatás esetén a haszonkulcs nem változik jelentősen, hacsak nem sikerül csökkenteni a költségeket. Ha több profitot szeretne elérni az igény szerinti nyomtatott termékekből, akkor az értékesítési volumen növelése mellett jelentősen optimalizálnia kell a költségeket a gyártástól a hirdetési költségekig. 

Kereslet

A fizikai termékek általában megfizethetőbbek, de a digitális termékek iránt nagyobb a kereslet. Bármely vásárló, aki fizikai terméket keres, vásárolhat igény szerinti terméket. Ez azt jelenti, hogy nem szöveges vagy konkrét képpel, grafikával ellátott bögrét vesz, hanem sablont vesz és kinyomtat. A készlethiánytól nem kell tartania.

Testreszabás és kreativitás

Úgy tűnik, hogy mind az igény szerinti, mind a digitális termékekben ugyanolyan korlátlan lehetőség van a kreativitás és a testreszabás terén. Mindkét terméktípus lehetővé teszi az alkotók számára, hogy egyedi és hatásos módon életre keltsék elképzeléseiket és ötleteiket, és kihasználják kreativitásukat. 

Az igény szerinti nyomtatás fő előnyei

Alacsony belépési költségek

Nem szükséges nagy termékkészletekbe fektetni. A termékek kinyomtatása csak a vásárló megrendelése után történik.

Nulla tárolás

Mivel a termékeket igény szerint gyártjuk, nem kell aggódni a tárolás miatt.

Tervezési rugalmasság

Gyorsan és egyszerűen módosíthatja a dizájnt, és így alkalmazkodhat az aktuális trendekhez vagy az ügyfelek igényeihez.

Széles választék, sokféle termék

Az igény szerinti nyomtatás számos termékre alkalmazható.

A kockázat minimalizálása

A termékek gyártása csak rendelés után történik, ami minimalizálja az eladatlan készlet kockázatát

Könnyű bővítés

Nem szükséges nagy beruházás új termékekbe a választék bővítéséhez. 

A digitális termékek fő előnyei

A digitális termékek immateriálisak, virtuálisak, és tartalmazhatnak e-könyveket, szoftvereket, online tanfolyamokat, zenét, grafikákat és egyéb digitális fájlokat.

Azonnali elérhetőség

Legnagyobb előnye az azonnali elérhetőség, a vásárlás után azonnal letölthetők vagy elérhetők.

Nincs tárhely

Nem igényelnek fizikai tárolást vagy logisztikát, ami csökkenti a költségeket és leegyszerűsíti az elosztást.

 

Mindkét módszernek megvannak a maga előnyei és hátrányai, és a választás az Ön által kínált termék típusától és az ügyfelek preferenciáitól függ. A hagyományos fizikai termékekhez képest az igény szerinti nyomtatási termékek jobb tervezési előnnyel rendelkeznek. Igény szerinti nyomtatással személyre szabhatja a terméket, ami növeli a vonzerőt. Emiatt az igény szerint nyomtatható termékeket általában ajándékként vagy szuvenírként vásárolják. Másrészt a digitális termékek egészen más ügyfélkört céloznak meg. A digitális termékek vásárlói jellemzően olyan fogyasztók, akik előnyben részesítik a digitális termékek – például könyvek, tervezési források, zenék, filmek, eszközök stb. – elérhető és közvetlen jellegét.

Egyszerűen fogalmazva, mind az igény szerinti nyomtatás, mind a digitális termékek egyedi előnyöket kínálnak, és különböző közönségeket szolgálnak ki. A köztük történő választás olyan tényezőktől függ, mint a termék jellege, a termelési és elosztási logisztika, a célpiac preferenciái, valamint az alkotó céljai és erőforrásai. Az sem szokatlan, hogy az alkotók a kettő kombinációját választják, hogy diverzifikálják bevételi forrásaikat, és szélesebb vásárlóközönséget érjenek el.

Sütik beállítása

Ez a weboldal sütiket használ a felhasználói élmény javítása érdekében. A weboldalunk használatával Ön hozzájárul az összes süti használatához, a Cookie szabályzatunknak megfelelően. Bővebben

A cookie-k kis szöveges fájlok, amelyeket az Ön által felkeresett webhelyek helyeznek el a számítógépén. A weboldalak cookie-kat használnak a felhasználók eredményes navigálásának elősegítése céljából és bizonyos funkciók végrehajtásához. A weboldal megfelelő működéséhez szükséges sütik az Ön engedélye nélkül állíthatók be. Az összes többi cookie-t jóvá kell hagyni azok böngészőben történő beállítása előtt. Az Adatvédelmi szabályzat oldalon bármikor megváltoztathatja a sütik használatához való hozzájárulását.