Hoax- félrevezetés
Mi a Hoax és hogyan lehet felismerni
A Hoax magyarul rémhírt jelent. A Hoax mellett a Fake News(álhír) is használatban van. Ez a jelenség fokozatosan az internet tömeges terjedésével kezdődött. A felhasználók hamis, rém- és álhíreket továbbítottak nem ellenőrzött, hamis információk alapján, legtöbbször szándékosan. Bizonyos mértékig a Hoax valószínűleg nem lesz annyira káros, mert hamis és túlzott jelentések már az Internet megjelenése előtt is léteztek, szájról szájra járva. Ma azonban a Hoax mögött gyakran rejtőzködik csalás, a zsarolás vagy más rossz szándék és érdek. Még az egyén, a vállalat, a márka vagy akár egy etnikai csoport nevének, hírnevének a tudatos károsítása is. A Hoax összekapcsolható a versenyharc tisztességtelen gyakorlatával is. Ez a jelenség a téves információk egész sorozatát indíthatja el.
Hogyan (gyorsan) terjed a Hoax?
A közösségi hálózatok képezik a Hoax elterjedésének táptalaját, ahol sokféle felhasználó van, különböző nézetekkel s érdekekkel. Könnyen terjeszthető az álhír ott, ahol a felhasználók azt nagyon gyorsan megosztják és továbbítják. Ezeknek a felhasználóknak csak kis része ellenőrzi egy ilyen jelentés hitelességét és valódiságát. A Hoax széles körben elterjedt a különféle fórumokon, internetes közösségekben és közvetlenül e-mailben is. Ezek általában Hoax erőforrást küldenek a felhasználói hozzájárulás nélkül megszerzett kapcsolatok teljes adatbázisához. Lehet, hogy Ön is kapott már rossz nyelvi fordítású e-mailt, amelyben kérik, hogy küldjön pénzt egy távoli országbeli számlára egy kétes feladótól.A jelentés hitelessége érdekében tartalmazott egy beteg gyermek fotóját, aki könyörületet ébresztett az emberekben. A nagy szociális hálózati rendszergazdák a Hoax csak kis százalékát képesek rögzíteni. A hamis üzenetek így tovább keringenek anélkül, hogy ellenőriznék és átvilágítanák az információk hitelességét. A hivatalos weboldal munkatársai több forrásból is ellenőrzik az információk hitelességét . De még a hivatalos híroldalon is megtalálhatja a Hoax-ot reklám formájában. Ez egy reklámcsalás, amely például olyan termékekről tájékoztat, amelyekkel gyorsan és egyszerűen lefogy. Természetesen ezt hamis fényképek támasztják alá.
A legismertebb rémhírek vagy ellenőrizetlen hírek a nyomtatás és a sajtó világában
Még a sajtó világában is látottunk néhány csalást vagy korábban nem megerősített információt, amelyek gyorsan elterjedtek az interneten. A legismertebb jelentések között szerepelnek a jelentések, amelyek elsősorban a nyomtató és a nyomtatópatronok gyártóira vetnek rossz fényt.
Nagyon nagy vitát váltott ki az interneten egy jelentés arról, hogy a gyártók hogyan növelik többszörösen a tintapatronok árait.
Az egész jelentés abban a szellemben indult, hogy a nyomtatógyártók maguk csökkentik az eszközök költségeit, de a kellékek, a tinta és a festékkazetták árának többszörösét vetítik előre. A patronok ára csak egy töredéke annak a árnak, amelyen a patronokat eladják. Ezt az információt soha nem erősítették meg 100% -ban, de egyik gyártó sem tagadta ezt az állítást, amelyet meg lehetett volna dönteni. Még egy videó, egy névtelen cég volt alkalmazottja jelenik meg a YouTube hálózatán, de minden ugyanolyan megalapozatlan maradt, mint a vallomások. Ha azonban nem fogadnánk el olyan üzeneteket, mint Hoax, akkor azok olyan üzenetek lennének, amelyeket egy megbízható forrásból vagy közvetlenül az érintett fél, vagyis maga a gyártó nem erősít meg.
Egy másik jelentés a nyomtatókról jelent meg egy bizonyos ideig, amikor megakadályozták blokkolással az alternatív töltetek használatát.
A nyomtatógyártók blokkolják az olcsóbb alternatív patronok használatát chipek hozzáadásával, amelyek igazolják a patron eredetiségét. Ez a jelentés az igazságon alapult. Ez a gyártói hozzáállás bizonyos esetekben pereskedik a felhasználó azon jogával kapcsolatban, hogy választott fogyasztási anyagokat használjon.
A nyomtatógyártók úgy állítottak be a készülékeket,hogy a patronok kiürülését,akkor jelentsék, amikor az még fizikailag meg sem történt.
Az ilyen üzeneteket félig igaznak tekinthetjük. A nyomtató előre figyelmeztethet, hogy ürül patron, ami jó a felhasználó számára, és folytathatja a nyomtatást. Ez az adott készüléktől függ. Egyes eszközök viszont már nem képesek erre, és a patronokban valóban maradt tinta vagy toner. A gyártók ellenzik, hogy ez a maradék rész jelentősen ronthatja a nyomtatási minőséget. Mivel a kazetták nem átlátszó műanyagok, ezeket nehéz megcáfolni és bebizonyítani. Számos felhasználó kinyitotta az üres patront, és valójában maradt ott tinta, de olyan kis mennyiségben, amely már nem biztosítja a sima nyomtatást. Az ott talált tinta legfeljebb 1-2 oldalnyi mennyisség nyomtatására volt elegendő rossz minőségben.
"Elrontó" a nyomtatókban?
A leggyengébb alkatrész befolyásolja a készülék meghibásodási arányát és élettartamát. Ez az igazságon alapszik, de azt a tényt, hogy a gyártók szándékosan helyeznek be a készülékbe egy alkatrészt, közismert nevén „Whore" ( elrontó), soha nem erősítették meg teljes mértékben. Több műhelyszolgálathoz fordultunk, de nem erősítették meg nekünk, hogy ez 100% -ban igaz. De ... nem cáfolják az elrontó létezését. Nagyon gyakori, hogy a készülék a szavatosságidő lejárata után után azonnal elromlik. Ez véletlen egybeesés, vagy a gyártó programozta-e be a meghatározott időre tervezett alkatrészeket? Egyes országokban a fogyasztók védve vannak az ilyen gyakorlatokkal szemben, ha bebizonyosodik, hogy olyan alkatrészt használtak, amely a garanciaidő után meghibásítja a készüléket, fennáll a pénzbírság kockázata.Meglehetősen nehéz ezt bizonyítani. Amikor közvetlenül a nyomtatóról kérdeztünk, megkaptuk a választ, hogy inkább az számít, hogy az milyen anyagból lészült. Nem számíthat arra, hogy egy olcsó műanyag alkatrészekkel rendelkező nyomtató mindaddig tartósan működjön, mint amely a kiváló minőségű fém alkatrészekből készült. De ez inkább a kopásról szól, és nem titokzatos elrontóról. A dolog másik oldala az árak csökkentése, amikor a gyártó olcsóbb anyagok vagy alkatrészek felhasználása helyett ezt, a munkafolyamatok megváltoztatásával csökkenti a berendezések gyártásának költségeit. Végül, de nem utolsósorban, figyelembe kell vennünk a fogyasztói társadalom gazdasági oldalát is, ahol a kereslet kínálatot teremt, és magasabb piacképességet és munkahelyeket is. A jó gazdaság akkor működik, ha az emberek még mindig vásárolnak, és pénz forgalomban van.
Habár ezek az üzenetek félrevezető módon működnek, a Hoax-nak való nevezés túlzás lenne. A túlzott csalás néha az első pillantásra észrevehető. De ennek ellenére továbbra is terjed az interneten, mint a lavina és vannak olyan más ésszerűen gondolkodó emberek is, akik mégis ezeket a híreket megosztják és továbbíják. A Hoax elterjedésének nagyon jó célcsoportja a gyermekek és az idősek, akik száma a közösségi hálózatokon gyarapszik.
Harc a rémhírekkel
Nehéz szó szerint harcolni az emberi hiszékenységgel, naivitással, néha a közvetlen nagy butasággal. Időnként a Hoax olyan széleskörű támogatást kap a felhasználóktól, hogy lehetetlen megállítani. Szerencsére a Hoax elleni harc már elkezdődött ott, ahonnan származik, az interneten. Különböző weboldalak figyelmeztetnek a rémhírekre. A közösségi hálózatok elkezdték blokkolni a hamis, hazug üzeneteket és minimalizálni azok terjedését. A szlovák rendőrség létrehozta még a saját Facebook oldalát is.
A legértetlenebb rémhírek, amelyek az interneten terjednek
Kiválasztottunk néhány rémhírt, amelyekkel megismerkedhet a közösségi hálózatokon, vagy közvetlenül az e-mail formájában érkezhet.
- Vége a rendőrök szolgálati nyugdíjának
- A SAVO tisztítószer ivása gyógyít téged
- A bevándorlók ingyenes egészségügyi ellátást kapnak
- A Notre-damet szándékosan felgyújtották, és helyébe mecset kerül
- Super Hoax - az alumíniumfólia kupak lehetetlenné teszi a földönkívüliek számára, hogy elolvassa a gondolataidat
- Valaki milliókat küldött neked, de egy bizonyos összeget el kell küldened erre az átváltandó xxxxxxxxx számlára
- Bill Gates millióit osztja szét az embereknek
- Küldjön vért leukémiás gyermek számára az xxxxxxxxx címre
- A Facebook verseny típus, nyert, küldje el nekünk a számlaszámát
- A fogfehérítés néhány nap alatt
- Csodás termékek fogyáshoz és hajnövekedéshez
A legjobban ez a rémhír szórakoztatott minket, a tintapatronok, amelyek a fény hatására színt változtatnak.
Nem mintha ez lehetetlen lenne, valóban emlékezzünk a 90-es évek elején levő pólókra, amelyek megváltoztak a színárnyalatot a fényben. A póló kissé más volt a közvetlen fényben és más a szürkületben. A rózsaszínű árnyalat sötét lila színűre változott. Mivel azonban az ilyen tinták gyártóját kerestük, holt linkeket találtunk. Ezért nem tudunk elképzelni olyan tintát, amelye megváltoztatja a színét egy dokumentum nyomtatása után. De talán az egyik gyártó foglalkozik ezzel a jövőben.