Tonerek és tintapatronok

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Irodaszerek és iskola
IT és Elektronika
Akciók

A hibrid munka jövője és kihívásai: A vállalati kultúra átalakítása

A hibrid munka egy olyan modell, amely ötvözi az otthoni és az irodai munkát. Így bizonyos rugalmasságot enged az alkalmazottaknak, hogy megválasszák, honnan fognak dolgozni. A két vagy több környezet közötti váltakozást (üdülési célpontról is dolgozhat) hibrid munkának nevezzük.

A COVID-19 járvány idején az emberek visszahúzódtak irodáikból otthonaikba, és otthoni terüket, vagy inkább annak egy részét munkahellyé alakították. Fontos volt, hogy online legyen, és legyen otthon egy külön terület a munkája elvégzéséhez.

A cégek nagyon gyorsan átszámították az irodabérlet költségeit, és rájöttek, hogy ez így is működhet. Az informatikai szférában már korábban sem volt szokatlan 1-2 napot otthonról dolgozni. A teljes elszigeteltség és 5 munkanapos otthoni munkavégzés egyes ágazatokban csökkentette a termelékenységet, és hatással volt a munkavállalók mentális jólétére is. Ezért a vállalatok a hibrid munkára helyezték a hangsúlyt, amely bizonyos egyensúlyban van, és mindkét munkaforma előnyeit élvezi.

A hibrid modell lehetőséget ad a munkáltatónak arra, hogy a munkanapok, csapatok vagy egyéb igények szerint megosszák a munkát a cég telephelyén és otthonról végzett munkára. Ez a munkamodell nem minden iparágban megfelelő, leggyakrabban informatikai cégeknél és olyan munkáknál jelenik meg, ahol a számítógéppel végzett munka online módban történik. Ma már sok marketing- és üzleti cég tudja, hogyan állítson fel hibrid munkamodellt alkalmazottai számára.

 

forrás: canva

A hibrid munka előnyei

Rugalmasság

Az alkalmazottaknak lehetőségük van ott dolgozni, ahol a legproduktívabbnak érzik magukat.

Jobb egyensúly a munka és a magánélet között

Az otthoni munkavégzés csökkentheti a stresszt és hozzájárulhat az általános jóléthez.

Költség- és időmegtakarítás

A munkába járás idejét más tevékenységre fordíthatja, és természetesen az alacsonyabb utazási költség is pluszt jelent.

Rezsi költségek csökkentése

A cég jobb stratégiában gondolkodik, így a nagyobb irodaterületek költségeit csökkenteni tudja a megosztással vagy kisebb helyiségekbe költözéssel.

A hibrid munka hátrányai

Közvetlen kommunikáció és együttműködés

Nagyobb kihívást jelent a hatékony kommunikáció és együttműködés fenntartása a csapatokon belül és a csapatok között.

Technikai problémák

Otthoni munkavégzés során találkozhat bizonyos technikai korlátokkal, gyenge internetkapcsolattal, biztonsággal.

A munka és a magánélet szétválasztása

Egyes munkavállalók számára nehézséget okozhat a munkaidő és a személyes családi idő elkülönítése.

Fokozott biztonsági kockázatok

A végfelhasználók biztonságának betartása fontos a hibrid munkamodellre való átálláskor. Főleg saját hálózatának és saját eszközeinek használatáról van szó.

 

A hibrid munkavégzés egyre népszerűbb az utóbbi időben, hiszen mind a munkáltatók, mind a munkavállalók számára előnyöket kínál. Sok vállalat előnyben részesíti ezt a hibrid munkamodellt, mert nagyobb rugalmasságot tesz lehetővé, és növelheti a termelékenységet is.

Ha otthonról vagy távolról dolgozunk a hibrid munka részeként, több tényező is fontos, amelyekből az általános hatékonyság és elégedettség alakul ki.

 

Jól felszerelt munkakörnyezet

Fontos, hogy kényelmes és ergonomikus munkahely legyen a szükséges technikai eszközökkel, a számítógép és a stabil internetkapcsolat az alap. Plusz a munkájához szükséges egyéb eszközök és perifériák.

A munkarend meghatározása

Fontos, hogy legyen meghatározott munkaidő, és tartsa be azt. Különítse el a munkaidőt a személyes időtől, és tartsa fenn az egyensúlyt a munka és a magánélet között.

Az alkalmazottak kommunikációja és hatékony irányítása

Rendszeres hatékony kommunikáció a kollégákkal és a témavezetővel. Használja a megfelelő eszközöket és kommunikációs csatornákat, például e-mailt, csevegést, videokonferenciát, valamint projekt- és menedzsmentalkalmazásokat a kapcsolattartáshoz és a megosztáshoz.

Szervezés és tervezés

A napi és heti terv készítése, a feladatok és a határidők áttekintése a munka fontos része a termelékenység fenntartása és növelése felé vezető úton.

Technikai támogatás

Jól biztosított, elérhető műszaki támogatás technológia esetén. Műszaki problémák azonnali megoldása a zökkenőmentes munkavégzés érdekében.

Munkaszünetek

Nagyon fontos része ennek a folyamatnak a rendszeres szünetek pihenésre, feltöltődésre. Előfordul, hogy az otthonról érkező alkalmazottak abba a hibába esnek, hogy egyszerre, szünet nélkül dolgoznak, és elveszítik a koncentrációt, hibáznak.

Önfegyelem és motiváció

Nem szabad megfeledkeznem az önfegyelemről, mert ez a távmunka alappillére. Fontos a magas fokú önfegyelem és motiváció, a kitűzött célok betartása. Motiválja magát jutalommal, hogy motivált maradjon, és elérje, amit elhatározott.

A hosszú távú távmunka, az otthoni munka és a COVID-19 idején otthon dolgozó emberek elszigeteltség érzése miatt a vállalatok védekezési módszereket vezettek be a jelenség minimalizálására. Ez egy hibrid munka, amely bizonyos egyensúlyt teremt az otthoni munkavégzés és a vállalati irodai vagy coworking környezetben végzett munka között.

A virtuális videokonferenciák mellett a rendszeres videokommunikáció igény szerint váltogatja az otthoni és a céges munkát. A vállalatok aktívan szerveznek közös tevékenységeket, például csapatépítéseket vagy céges ebédeket. A modern cégek törődnek alkalmazottaik lelki jólétével, a professzionális pszichológiai támogatás és tanácsadás pedig semmi különös jelenség.

Egy hibrid munkamodell esetében is fontos a virágzó vállalati kultúra fenntartása. A hibrid munkavégzés egyre népszerűbb a folyamatosan változó modern világban, melynek előnyeiből mindkét fél, a munkáltató és a munkavállaló is részesül.

Lassan, de visszafordíthatatlanul sok iparágban változik a klasszikus munkamodell, és új kifejezések jelennek meg a munkaformára, a munkakörnyezetre, a szabadidőre és a munkahelyi jóllétre. A hibrid munkamodell átalakítja a cég munkaterét is, amely egyre inkább kényelmes együttműködési hellyé válik, ennek a kialakítás is megfelel. A klasszikus iroda egy íróasztal mögött egy zárt külön helyiségben a múlté válik.

Sütik beállítása

Ez a weboldal sütiket használ a felhasználói élmény javítása érdekében. A weboldalunk használatával Ön hozzájárul az összes süti használatához, a Cookie szabályzatunknak megfelelően. Bővebben

A cookie-k kis szöveges fájlok, amelyeket az Ön által felkeresett webhelyek helyeznek el a számítógépén. A weboldalak cookie-kat használnak a felhasználók eredményes navigálásának elősegítése céljából és bizonyos funkciók végrehajtásához. A weboldal megfelelő működéséhez szükséges sütik az Ön engedélye nélkül állíthatók be. Az összes többi cookie-t jóvá kell hagyni azok böngészőben történő beállítása előtt. Az Adatvédelmi szabályzat oldalon bármikor megváltoztathatja a sütik használatához való hozzájárulását.